Expertsessie

Gratis tools gebruiken of investeren?

Waarom deze sessie volgen?

Als marketeer, communicatieprofessional of contentcreator sta je vaak voor een belangrijke keuze: gebruik je gratis tools, of investeer je in betaalde versies? 

Met een steeds groter aanbod aan tools en software voor contentcreatie, planning, ontwerp, analyse en meer is het verleidelijk om te besparen en te gaan voor de gratis versie. 


Maar waar ligt de grens tussen besparen en inleveren op kwaliteit of efficiëntie?

In deze expertsessie bekijken we de voor- en nadelen van betaalde tools en helpen we je bewuste beslissingen te nemen.

Dit ga je leren in 60 minuten:

  • Hoe je de ROI (return on investment) van betaalde tools kunt berekenen.
  • Wanneer een gratis tool voldoende is en wanneer upgraden de betere keuze is.
  • Praktische voorbeelden van veelgebruikte tools in marketing, communicatie en contentcreatie.

  • Tips om slim te besparen op softwarekosten zonder in te leveren op functionaliteit.


Na deze sessie:


Met behulp van AI een contentkalender maken die aansluit bij de doelen van jouw organisatie, teksten schrijven die duidelijk en herkenbaar zijn, en je content optimaliseren voor betere vindbaarheid in zoekmachines. Je krijgt concrete ideeën en AI-technieken die je meteen kunt toepassen om je contentstrategie te versterken.

Doelgroep

Deze sessie is voor iedereen die het beperkte marketingbudget op een verstandige manier wil inzetten en niet wil inboeten op kwaliteit wanneer je marketingtools gebruikt.

We richten ons hierbij zowel naar organisaties uit zowel de publieke sector, non-profit, social-profit als uit de private sector, B2B en B2C.


Expert: Matthieu van den Bogaert
 
Duur: 11u00-12u00
 
Datum: 26 juni 2025

Waarde: 197€ excl. BTW 


 

Wil je meedoen aan deze expertsessie? Goed nieuws: deze is ook inbegrepen in jouw Someflex-leerpakket!

Kies jouw leerpakket
Expert

Matthieu van den Bogaert

Toen hij jong was, droomde Matthieu van den Bogaert ervan om ontdekkingsreiziger, professionele dinoknuffelaar én Lego-ingenieur te worden. Vele jaren later heeft hij zijn echte passie gevonden als online marketeer, met een sterke focus op social media, content marketing en video producties. Momenteel werkt hij als online marketing expert voor Vlerick Business School.

Matthieu van den Bogaert