menu
close_24px

ZONDER VEEL ‘BLABLA’ WILLEN WIJ ONZE KENNIS OVERBRENGEN

All jokes aside. Op 1 april 2015 is InBtween opgericht. Sinds jaar en dag zijn ze een gerespecteerd en gewaardeerd speler in de HR-sector in Vlaanderen. Maar ook bij InBtween wordt er belang gehecht aan een goede sociale media strategie. Someflex had een gesprek met Ingrid Verstraete, de oprichtster van Inbtween BV. Dat werd een interessante en inspiratie rijke babbel.

Bekijk de podcast hier:


Wat begon als een grap, of zo wilden ze het bij InBtween toch laten uitschijnen, is uitgedraaid op Serious Business. In dit bedrijf, gevestigd in Oostduinkerke, focussen ze zich op zowel het Hard human resource management (hard HRM) als op het Soft human resource management (soft HRM). Ingrid en Eline helpen startende werkgevers en brengen alles in orde om een eerste werknemer aan te nemen en dit inspectieproof. Loonkostsimulaties, loonberekeningen, selectie en rekrutering, advies: een heuse administratieve support. En geen Yin zonder Yang: het relationele luik vinden ze een te vaak onderschat fenomeen. Bedrijven groeien en dit gaat gepaard met leer- en ontwikkelingsprocessen. Hierbij maakt Inbtween gebruik van zowel traditionele als nieuwere technieken . Ingrid is immers een geaccrediteerd aanbieder van Insights Discovery en een trained facilitator of LEGO® SERIOUS PLAY® method and materials. En dit alles doen ze goed. Dat kun je zien aan hun succes op sociale media. Op LinkedIn bijna 700 volgers, meer dan 500 op Instagram, en op Facebook gaan ze vlot voorbij die 1,300 volgers. Dan weet je dat het goed zit. Maar hoe doen ze dat nu exact?

“WE NAMEN MET DE KOMST VAN COVID EVEN EEN BREAK OP SOCIALE MEDIA, EN NU ZETTEN WE VOLOP IN OP ONZE VOLGENDE FASE”

Meteen bij de start van het bedrijf gingen ze bij InBtween volop inzetten op alle bestaande sociale media kanalen. Dat was vol goede moed, en met succes. Maar toen kwam dat ene virus waar we nu al zo’n twee jaar over spreken: “We namen met de komst van COVID even een break op sociale media. We merkten dat we er voornamelijk wilden zijn voor onze klanten. Daar was de sociale media, wat ons betreft, niet meteen het juiste platform voor. En nu zetten we volop in op onze volgende fase.”, zo zegt Ingrid.

In september 2021 kwam de dochter van Ingrid, Eline, erbij in het bedrijf. En dat heeft bij InBtween voor een heuse verjongingskuur gezorgd. Het hele bedrijf werd aangepakt, en er kwam structuur op de verschillende kanalen, zo zegt Ingrid: “Toen mijn dochter erbij kwam, zijn we écht gaan verjongen. We hebben ons hele bedrijf onder de loep genomen. We hebben het logo, onze website, onze kleuren en onze aanpak op sociale media aangepakt. We hebben structuur gevonden en posten nu enkel nog binnen de strategie die we zelf ontwikkeld en bepaald hebben.”

“ZONDER VEEL ‘BLABLA’ ONZE EXPERTISE OVERBRENGEN OP SOCIALE MEDIA, DAT IS ONS DOEL”

Een rechtlijnige aanpak, met een duidelijke visie. Dat is waar ze bij Inbtween voor willen staan. En dat lukt hen ook dankzij de sterke sociale media strategie. Daarnaast maken ze ook handig gebruik van de Someflex Content Kalender: “Zonder veel ‘blabla’ zoals dat dan heet, willen we onze expertise overbrengen op sociale media. Dat is echt ons doel. Daarnaast willen we onze volgers ook op de hoogte houden van de steeds veranderende HR wet- en regelgeving. En daar gebruiken we de content kalender van Someflex voor om de actualiteit toe te passen binnen ons topic.”, zo zegt Ingrid.

Die duidelijke structuur, die aanpak en die visie zie je ook terugkomen in de sociale media planning van InBtween. Zo is dinsdag voor het bedrijf een ‘WIST - JE - DATJE - dag’. Daarin geven ze dan op dinsdag een weetje uit de arbeidswetgeving. Maar dat is niet alles, aldus Ingrid: “We hebben een voldoende grote buffer opgebouwd met een waaier aan sociale media content om op diverse kanalen te plaatsen. Die posts staan als het ware continu klaar om gepost te worden en dit met behulp van onze planningskalender. Dit geeft ons heel wat rust en zorgt voor voldoende content, zonder de druk te voelen om op bepaalde dagen te posten. Behalve op dinsdag natuurlijk (lacht).”.

ONTDEK ONS ONLINE LEERAANBOD IN
SOMEFLEX EN TEST GRATIS OF HET IETS VOOR JOU KAN ZIJN!
Ontdek ons online leer-aanbod met de GRATIS DAGPAS

“DAT WE ONZE WAARDEN KUNNEN UITSTRALEN OP SOCIALE MEDIA, DAAR ZIJN WE MISSCHIEN WEL HET MEEST TROTS OP”

InBtween heeft in (bijna) zeven jaar tijd heel wat stappen gezet. Zo hebben ze een bepaalde structuur gecreëerd. Maar ze hebben net zo goed gewerkt aan die eigenheid, die visie en die persoonlijke aanpak. En dat is niet alles, aldus Ingrid: “Wat wij heel erg belangrijk vinden, is onze authenticiteit . Dat we onze waarden kunnen uitstralen op de verschillende kanalen, daar zijn we misschien wel het meest trots op.”.

Tot slot is niet alleen de Content Kalender van grote waarde voor Ingrid en Eline maar ook de mogelijkheid om lessen te bekijken, te herbekijken, snacks mee te pikken,... zijn enorm belangrijk voor ons, zo sluit Ingrid af: “Someflex is voor ons een waardevol platform omdat je alle tools voor handen hebt om van jouw sociale media kanalen een succes te maken. En het beste is, je kunt er nog eens aan werken waar en wanneer je maar wilt. Wat wil je nog meer?”.

IT’S NOT THAT COMPLICATED!

 

INTERESSE IN ONZE EXPERTSESSIES?
Ontdek onze agenda


Beluister de podcast hier:

 

Deel dit artikel