Waar kun je onze tieners vandaag online vinden? Een belangrijke vraag. Zeker omdat sociale media constant in beweging is. Uit een onderzoek van Piper Sandler, bij 13.000 Amerikaanse jongeren, blijkt dat Instagram nog steeds het meest gebruikte sociale netwerk is.
Maar wat met de andere sociale mediakanalen? Lees hier meer over het onderzoek uit de VS.
AI hier, AI daar, AI is overal. Je kunt er niet aan ontsnappen. Ook de koplopers blijven zich vernieuwen. Zo introduceert Google Imagen3, een gratis AI-fotogenerator. Steeds meer mensen maken zich trouwens zorgen over de herkomst van digitale content. Google Foto’s speelt hierop in met een nieuwe functie. En OpenAI komt met Swarm, een nieuw systeem voor samenwerking tussen AI-agenten.
Leer wat deze tools doen en hoe jij ze gebruikt.
Meta werkt aan een nieuwe manier om je Instagram content direct op je Threads account te delen. En met een groene stip naast je profielfoto zie je straks in één oogopslag wie er online is en klaarstaat om te reageren. Met slimme integraties en functies nodigt Threads uit tot meer betrokkenheid.
LinkedIn verbetert hun platform om ons te helpen inspelen op de groeiende populariteit van videocontent en geautomatiseerde campagnes.
Meer effectiviteit met Live Event Ads, een doorbraak met videoadvertenties en AI-gedreven campagnes met 'Accelerate'. Met deze nieuwe features bereik jij je doelgroep nog beter.
Benieuwd hoeveel mensen na het bekijken van je TikTok ad daadwerkelijk je fysieke winkel bezoeken? TikTok werkt samen met InMarket om dit te analyseren. Daarnaast richt TikTok zich op het welzijn van zijn creators. Voor Wereld Mentale Gezondheidsdag kregen zo'n 20.000 creators gratis toegang tot de Headspace-app.
Er is echter ook minder goed nieuws. Omdat TikTok steeds vaker AI gebruikt voor contentmoderatie, worden honderden moderators ontslagen.
Maak jij graag video's of kijk je liever? Dan zijn deze YouTube updates sowieso interessant om uit te proberen.
Wil je snel een unieke soundtrack maken voor je Shorts? Dat kan met 'DreamTrack'. Heb je nood aan een verbeterde kijkervaring met aanpasbare afspeelsnelheid? YouTube heeft het voor je geregeld. Bovendien voeren ze enkele ontwerpveranderingen door in de mobiele app. En er is nog veel meer.
Wil je meer weten? Lees dan verder.
X past het uitbetalingsbeleid voor creators aan. Het zwaartepunt ligt nu op betrokkenheid, meer dan op advertentie-inkomsten. X streeft ernaar creators te belonen voor content die echt aanspreekt en reacties uitlokt. Dit sluit aan bij de groeiende trend waarbij sociale mediakanalen steeds meer waarde hechten aan interactie.