menu
close_24px

WhatsApp-sticker in je Stories. Imagen3, een gratis AI-fotogenerator.


 

 

Instagram en TikTok blijven favoriet bij jongeren

Waar kun je onze tieners vandaag online vinden? Een belangrijke vraag. Zeker omdat sociale media constant in beweging is. Uit een onderzoek van Piper Sandler, bij 13.000 Amerikaanse jongeren, blijkt dat Instagram nog steeds het meest gebruikte sociale netwerk is.

Maar wat met de andere sociale mediakanalen? Lees hier meer over het onderzoek uit de VS. 

 

Google lanceert gratis tool en detecteert AI, terwijl OpenAI inzet op samenwerken met AI-agenten

AI hier, AI daar, AI is overal. Je kunt er niet aan ontsnappen. Ook de koplopers blijven zich vernieuwen.  Zo introduceert Google Imagen3, een gratis AI-fotogenerator. Steeds meer mensen maken zich trouwens zorgen over de herkomst van digitale content. Google Foto’s speelt hierop in met een nieuwe functie. En OpenAI komt met Swarm, een nieuw systeem voor samenwerking tussen AI-agenten. 

Leer wat deze tools doen en hoe jij ze gebruikt. 

 

Meta verbetert je advertenties, denkt aan merkveiligheid en kampt met uitdagingen

Meta verandert het spel constant. Ze werken superhard aan hun AI-toepassingen.  
 
Van het automatiseren van je ads met de 'Advantage' Ad Suite tot veilig stellen van je merk met enkele nieuwe functies. Meta's nieuwe updates beloven ons een flinke upgrade. Maar zijn deze AI-tools een aanpassingen wel altijd nuttig? 
 
Hoe werken ze en wat kun jij ermee? Dat ontdek je hier. 
 
 

Instagram test WhatsApp sticker en rolt profielkaarten uit

Instagram blijft maar komen met nieuwe functies. Het is gek hoe snel alles gaat, ze slaan ons om de oren met de ene na de andere feature. Hun doel? Ons helpen om makkelijker te connecteren met elkaar en content te maken en delen. Momenteel test ze een WhatsApp-sticker voor Stories en rollen ze profielkaarten uit. 
 
 
 

Crossposten en een groene stip naast je profielfoto in Threads

Meta werkt aan een nieuwe manier om je Instagram content direct op je Threads account te delen. En met een groene stip naast je profielfoto zie je straks in één oogopslag wie er online is en klaarstaat om te reageren. Met slimme integraties en functies nodigt Threads uit tot meer betrokkenheid. 

Ontdek en lees alle details 👈

 

Optimaliseer je campagnes met deze LinkedIn updates

LinkedIn verbetert hun platform om ons te helpen inspelen op de groeiende populariteit van videocontent en geautomatiseerde campagnes. 

Meer effectiviteit met Live Event Ads, een doorbraak met videoadvertenties en AI-gedreven campagnes met 'Accelerate'. Met deze nieuwe features bereik jij je doelgroep nog beter. 

Ga jij ermee aan de slag? 👀

 

TikTok verbetert shopfunctionaliteit, ondersteunt mentale gezondheid en ontslaat wereldwijd

Benieuwd hoeveel mensen na het bekijken van je TikTok ad daadwerkelijk je fysieke winkel bezoeken? TikTok werkt samen met InMarket om dit te analyseren. Daarnaast richt TikTok zich op het welzijn van zijn creators. Voor Wereld Mentale Gezondheidsdag kregen zo'n 20.000 creators gratis toegang tot de Headspace-app.

Er is echter ook minder goed nieuws. Omdat TikTok steeds vaker AI gebruikt voor contentmoderatie, worden honderden moderators ontslagen.

Lees hier het TikTok nieuws.

 

YouTube rolt DreamTrack, collaboratieve playlists en meer features uit

Maak jij graag video's of kijk je liever? Dan zijn deze YouTube updates sowieso interessant om uit te proberen.

Wil je snel een unieke soundtrack maken voor je Shorts? Dat kan met 'DreamTrack'. Heb je nood aan een verbeterde kijkervaring met aanpasbare afspeelsnelheid? YouTube heeft het voor je geregeld. Bovendien voeren ze enkele ontwerpveranderingen door in de mobiele app. En er is nog veel meer.

Wil je meer weten? Lees dan verder.

 

X heeft een nieuw uitbetalingsbeleid

X past het uitbetalingsbeleid voor creators aan. Het zwaartepunt ligt nu op betrokkenheid, meer dan op advertentie-inkomsten. X streeft ernaar creators te belonen voor content die echt aanspreekt en reacties uitlokt. Dit sluit aan bij de groeiende trend waarbij sociale mediakanalen steeds meer waarde hechten aan interactie.

Ontdek er hier meer over.

 

Deel dit artikel