Rozen, chocolade, je lief in de bloemetjes zetten…We spreken natuurlijk over de dag van de liefde, beter bekend als Valentijn. Ook het perfecte moment om in te haken op sociale media. Met de juiste creatieve aanpak kan je als merk hoog scoren op sociale media. Maar hoe raak je die gevoelige snaar tijdens Valentijn? Dat ontdek je hier!
PAK TIJDENS VALENTIJN UIT MET EEN WOORDGRAP
Op Valentijn kan je op een leuke en creatieve manier communiceren! Met deze originele insteek bewijs je je klanten dat je om hen geeft. Hema gebruikt in dit voorbeeld een grappige woordspeling op het nummer ‘All you need is love’ van The Beatles.
ZET JE AANBOD IN DE KIJKER
Zo verwijst NMBS en Julie's House dat je lekker samen kunt genieten van hun aanbod. Geef ze het idee dat ze jouw producten als valentijnscadeau kunnen geven. Plan een weekendje weg of koop een taartje voor jouw Valentijn bijvoorbeeld.
ZIN IN MEER AMUSANTE VOORBEELDEN?
ONTDEK DAN ONS ONLINE LEERAANBOD IN SOMEFLEX EN TEST HET EENS GRATIS OF HET IETS VOOR JOU KAN ZIJN!
WIL JE HET SIMPEL HOUDEN?
Maak van de gelegenheid gebruik om je omslagfoto of profielfoto op alle kanalen te veranderen. Het is eenvoudig en je hoeft niet je hele huisstijl aan te passen. Het is subtiel, maar leuk om in te spelen. Wanneer je de letter ‘o’ of ‘a’ hebt in jouw logo kan je dat omvormen naar een hartje. Wij hebben dat hier bijvoorbeeld gedaan met de naam Sam.
CHARMEER JE VOLGERS MET EEN WINACTIE
Organiseer een giveaway of een wedstrijd. In dit voorbeeld geeft Hema 3 valentijncadeaus weg aan hun volgers. Je legt je fans in de watten en bezorgt hen een leuke verrassing.
LAAT JE CREATIVITEIT DE VRIJE LOOP
Wil je je valentijnsboodschap heel origineel presenteren? Neem het misschien mee naar buiten! Een fietsliefhebber gebruikte bijvoorbeeld de Strava-app om zijn liefde te uiten met een uitgestippelde fietsroute. Met deze laatste tip kan je nu verder op weg en kan je met deze leuke inhakers mooi uitpakken bij je volgers.
WIL JE MEER BIJLEREN OVER SOCIALE MEDIA EN JE KANALEN ZO GOED MOGELIJK INZETTEN? DAT KAN JE LEREN IN ONZE ONLINE LEERCOMMUNITY OVER SOCIALE MEDIA.