Meta is onze Facebookpagina’s aan het updaten. En nee het is niet zomaar een update, het is een volledig gloednieuwe ervaring! Ze noemen het ‘The New Page Experience’.
Ben je nog aan het wachten op de nieuwe Facebookpagina ervaring? Of is jouw pagina ondertussen al helemaal ondergedompeld in deze nieuwe ervaring en weet je nog niet zo goed wat je er nu eigenlijk allemaal mee kan gaan doen? Geen nood we helpen jullie graag verder en geven een woordje uitleg.
Meta heeft de voorbije jaren heel wat research gedaan en feedback ontvangen. Het bouwen van communities, interageren en communiceren met je doelgroep… Dit zijn een aantal factoren waar we als ondernemers belang aan hechten. En Meta heeft dat zeer goed begrepen. Met de nieuwe pagina-ervaring willen ze ervoor zorgen dat bedrijven en bekende figuren veel makkelijker met elkaar en met hun doelgroep kunnen communiceren en in interactie treden.
Naast een aantal lay-out aanpassingen zijn er ook heel wat functionaliteiten aangepast. Het uiteindelijk doel van Meta is het beheer van onze pagina’s eenvoudig te houden en zo intuïtief mogelijk te maken.
Heel wat onder ons zijn deze nieuwe Facebookpagina ervaring al aan het ontdekken. Heb je op vandaag nog de klassieke Facebookpagina? Heb dan nog heel even geduld, Meta is in een stroomversnelling alle accounts aan het aanpassen! Wat kunnen we jou alvast vertellen? Wél, alle inhoud en volgers van je pagina worden automatisch overgezet naar de nieuwe pagina-ervaring. Bovendien zijn er ook heel wat nieuwe features…
Laten we starten bij de meest opvallende aanpassing. En dat is het vereenvoudigd navigatiesysteem. Schakel in 1-2-3 tussen je persoonlijk profiel en je bedrijfsprofiel. Ja hoor, je leest het inderdaad goed: ‘bedrijfsprofiel’. De werking van je nieuwe pagina lijkt immers heel goed op die van je persoonlijk profiel.
Van zodra je overschakelt zie je nu de nieuwsfeed van je bedrijfspagina. Door andere pagina’s en profielen te gaan volgen kan je je eigen nieuwsoverzicht samenstellen. Wil je beter op de hoogte blijven van de laatste trends? Of wens je met je pagina deel te nemen aan interessante gesprekken? Dan kan je dit zeer makkelijk doen via het nieuwsoverzicht van je pagina.
Bovendien spoort Meta je ook aan om gebruik te maken van tools zoals Business Suite of Studio voor Makers. Dus geen paniek als je je berichten, stories, enzovoort niet meer rechtstreeks via je Facebook bedrijfspagina kan inplannen. Maak gewoon gebruik van de gratis tools via je Professional dashboard.
Wil je nog meer nieuwe features ontdekken? Of wil je te weten komen hoe je deze nieuwe pagina-ervaring efficiënt kan beheren? Ga dan zeker eens kijken naar onze nieuwe Someflex lessenreeks ‘Nieuwe Facebook pagina-ervaring 2022’
Nog geen lid van onze community? Nieuwsgierig? Leer 1 dag gratis bij over sociale media met onze dagpas. We hebben meer dan 1400 snackable videolessen en expertsessie voor jou klaarstaan! Ervaar onze leercommunity en blijf steeds up-to date met de laatste nieuwtjes over sociale media.