menu
close_24px

WAAROM TIKTOK VOOR PROFESSIONEEL GEBRUIK NIET MAG ONTBREKEN IN 2022?

Grijp je kans, nu het nog kan, en zet in op een TikTok bedrijfsaccount. Onderschat je TikTok nog steeds? We bewijzen het tegendeel.

Onze wereld is in constante verandering, mensen hebben een korte aandachtsspanne en willen informatie snel kunnen verwerken. Korte video content krijgt steeds meer aandacht.

Cijfers+Frankwatching

cijfers+frankwatching+gebruik+Tiktok

https://www.frankwatching.com/archive/2021/01/26/social-media-onderzoek-2021/

De groei van TikTok is voor ons dus geen verrassing. Wist je dat een professioneel account volledig gratis is en dat het algoritme van TikTok momenteel ideaal is voor groeipotentieel?

We inspireren je graag met 5 extra redenen waarom je als professional of bedrijf in 2022 moet inzetten op TikTok:

1. HET IS NIET ALLEEN VOOR KINDEREN

Heel wat organisaties denken dat TikTok vol staat met dansende tieners. Echter is dat al even achterhaald. Volgens de Comscore statistieken is 33% van de gebruikers van de app jonger dan 19 jaar. 67% van de gebruikers zijn volwassenen. Uit de statistieken blijkt ook dat op deze app inzetten om generatie z en millennials te bereiken, zeker het investeren waard is.

digimeter (1)

Bron: https://wallaroomedia.com/blog/social-media/tiktok-statistics/

WIL JE MEER ONTDEKKEN OVER TIKTOK PROFESSIONEEL INZETTEN?
ONTDEK ONS ONLINE LEERAANBOD IN SOMEFLEX EN
TEST HET EENS GRATIS OF HET IETS VOOR JOU KAN ZIJN!

Ontdek ons online leer-aanbod met de GRATIS DAGPAS

2. MEER ORGANISCH BEREIK DAN ELK ANDER PLATFORM OP SOCIALE MEDIA

Als je vandaag een nieuw account start zonder volgers en vervolgens iets post, heeft dat bericht de potentie om meer mensen te bereiken dan op welk ander platform dan ook.

Sociale media zoals Facebook en Instagram zijn meestal krachtig voor mensen die al wat autoriteit hebben opgebouwd. TikTok daarentegen geeft ons als nieuweling de kans om op korte termijn snel te groeien.

Waarom? Omdat TikTok iedereen momenteel nog een kans wil geven om op diverse manieren publiek te bereiken. Het enige wat je dus hoeft te doen is actief zijn, reageren, en interageren, met topics waar je doelgroep zich in interesseert. En voila, je kan beginnen met groeien.

3. TIKTOK HELPT GROEI OP ANDERE PLATFORMEN.

TikTok biedt links op je profiel voor zowel de Meta-apps, YouTube, LinkedIn, enzovoort. Er is zelfs de mogelijkheid om eventueel een link naar je website toe te voegen. Dit is meer dan wat andere platformen toelaten. Hierdoor kan je makkelijk via je TikTok account-activiteit andere sociale media beïnvloeden en laten groeien.

4. TIKTOK IS AUTHENTIEK, SNEL EN MAKKELIJK.

Mensen kunnen zich relateren aan TikTok omdat het ‘echt’ is. De video’s die het vaak goed doen, zijn namelijk niet van zeer hoge kwaliteit of van het overgeproduceerde type. Transparantie, creativiteit, kwetsbaarheid en authenticiteit zijn belangrijk op sociale media en TikTok past volledig in dat plaatje. Je hebt voor dit platform geen speciale tools nodig, de app voorziet alles om snel video’s te maken en is makkelijk in gebruik.

5. ANALYSEER JE CONTENT MET TIKTOK PRO

Het is niet alleen voor bedrijven interessant om in de statistieken te duiken, maar ook voor jezelf. Met een TikTok Pro account krijg je veel informatie over je volgers en je content. Bovendien kan je ook zien waar je volgers vandaan komen, wanneer ze het meest actief zijn en hoe lang ze je video bekijken. Daar kun je dan eventueel op inspelen. En het mooie is, het is helemaal gratis!

WIL JE MEER BIJLEREN OVER SOCIALE MEDIA EN JE KANALEN ZO GOED MOGELIJK INZETTEN? DAT KAN JE LEREN IN ONZE ONLINE LEERCOMMUNITY OVER SOCIALE MEDIA.

Ontdek onze agenda

Deel dit artikel