Laten we even stilstaan bij content die de voorbije maanden steeds meer aan populariteit heeft gewonnen: verticale video. Stiekem weet je ook wel waarom. Je smartphone heb je altijd bij de hand. Dagelijks worden we overladen met informatie en mensen hebben een korte aandachtsspanne.
Korte video’s zorgen voor snelle informatieverwerking, zijn makkelijk te onthouden en hebben vaak een grotere impact dan bijvoorbeeld foto’s of tekst. Dus, hoog tijd om je creativiteit los te laten op verticale video’s. En via welk sociale media kanaal doe je dat het best? TikTok!
TikTok is gebaseerd op korte snackable verticale video-content. Het is een zeer jonge app die sinds 2016 verrassend snel groeide en op vandaag niet meer valt weg te denken. Daarnaast zie je dat sociale media platformen zoals Meta hun inspiratie zoeken bij TikTok. Denk bijvoorbeeld aan ‘Reels’.
Bovendien liegen de cijfers niet! Uit statistieken kunnen we aantonen dat Tiktok +149% gegroeid is op één jaar tijd! Daarom alleen al is het noodzakelijk om hier als ondernemer op in te spelen.
Ben je nog niet helemaal overtuigd? Of denk je: “TikTok is voor dansende kinderen?”. Laten we dan even deze bubbel doorbreken. Want ruim 67% van de gebruikers op TikTok zijn volwassen. Uit onderzoek blijkt trouwens dat TikTok inzetten op Gen-Z en millennials booming business is!
Het organisch bereik van TikTok is op vandaag nog steeds enorm! Zeker als je het gaat vergelijken met de algoritmes van andere sociale media kanalen zoals Instagram of Facebook.
De Meta-socials zijn pas krachtig als je al wat autoriteit hebt opgebouwd. Via TikTok daarentegen gaat het als nieuweling stukken vlotter om op korte termijn te groeien. Waarom? Hoewel TikTok nu al even bestaat is het nog jong in vergelijking met de andere sociale media kanalen en het platform wil uiteindelijk iedereen nog een kans geven om een ruim publiek te bereiken.
Ben je nieuw? Dan hoef je slechts een account aan te maken, authentieke video’s te maken, te reageren en te interageren met topics die interessant zijn voor jouw doelgroep. Gegarandeerd succes! Hoe maak je een TikTok-video? Waar moet je op letten? Uiteraard helpen we je graag! Op 15 december geeft Sofie Smolders een expertsessie rond TikTok voor professioneel gebruik. Die gaat door van 11:00-12:00. Klik hier voor meer info.