WAAROM IS AUTHENTIEKE CONTENT ZO BELANGRIJK OP SOCIALE MEDIA?
Sociale media, Authentieke content
AUTHENTIEKE CONTENT EN WAAROM DIE ZO BELANGRIJK IS OP SOCIALE MEDIA
Er komen elke dag bakken informatie op het internet en merken hebben het steeds moeilijker om een waardevolle band te scheppen met hun publiek. Het is belangrijk om op te vallen in de zee aan informatie en dat kan aan de hand van een heleboel trends, maar vandaag besteden we even aandacht aan een nieuwe revolutionaire trend: authentieke content.
AUTHENTIEKE CONTENT ALS MEERWAARDE
We kennen allemaal termen als fake news, false advertising en click-bait. Volgens het Digimeter rapport (2020) is 70% van de Vlamingen bezorgd om de invloed van valse informatie. Het zorgt er dus voor dat vertrouwen een steeds belangrijkere factor wordt. Consumenten worden steeds kritischer op vlak van content die ze verkiezen en lezen. Ze snakken steeds meer naar authentieke content die hen een meerwaarde biedt.
Daarom is het belangrijk om als bedrijf in te zetten op eerlijkheid en transparantie in je communicatie, want zo creëer je vertrouwen bij je publiek. Mensen hebben graag bedrijven die hun proces delen en hun fouten toegeven omdat het hen toegankelijker en menselijker maakt.
DE VOORDELEN VAN AUTHENTIEKE CONTENT
Authentieke content laat je niet enkel toe om lezers oprecht iets bij te brengen, maar het is ook perfect om hun aandacht te trekken in die zee aan informatie. Aan de hand van authentieke content zal je onder andere:
-
meer engagement creëren met je merk omdat je voor herkenbare content zorgt,
-
een groter bereik en meer traffic verkrijgen omdat mensen sneller geneigd zijn om authentieke content te delen,
-
hoger eindigen in zoekresultaten van search engines omdat je content als waardevoller wordt beschouwd,
-
een betere band creëren met de consument, waardoor je trouwe klanten krijgt,
-
voor een vernieuwend, fris perspectief zorgen in de sector,
-
een community creëren van trouwe klanten
EEN SOCIAL MEDIA COMMUNITY
Er is veel clutter op sociale media. Gebruikers hebben moeite met waardevolle content te filteren. Door uit te pakken met originele, authentieke content ga je in het oog springen van social media users. Mensen zijn sneller geneigd bedrijven te volgen die open en transparant zijn. Ze krijgen het gevoel dat ze die organisaties kunnen vertrouwen, dus reageren ze en delen ze ook hun content.
Dat alles zal uiteindelijk leiden tot een sense of community, want consumenten willen niet enkel een product of dienst die hun noden gaat vervullen. Ze willen nieuwe zaken bijleren, hun kennis bijschaven en een deel uitmaken van (online) gemeenschappen die iets voor hen kunnen betekenen.
Wil jij zelf aan de slag met authentieke content en het uitbouwen van een authentiek merk? Dan is de online expertsessie van Sofie Smolders op donderdag 17 maart 2022 om 11 uur stipt, zeker iets voor jou. In 1 uur tijd leer jij de kneepjes van het vak. Kijk live of uitgesteld!