Waarom inzetten op sociale media voor jouw doelgroep en organisatie?
Sociale media, Strategie, Bereik, Tips
De jaarlijkse Digimeter van 2020 is weer uit. En wat blijkt, het aantal Vlamingen dat actief is op sociale media stijgt naar 91%. Die stijging is vooral te danken aan 65+ers die steeds meer sociale media gebruiken. Drie op vier 65-plussers zijn namelijk maandelijks actief op minstens één sociaal medium. 79% van alle Vlamingen gebruikt zelfs dagelijks een product van Facebook (Facebook, Messenger, WhatsApp en Instagram). Goed voor gemiddeld 33 minuten per dag.
JOUW DOELGROEP ZIT OP SOCIALE MEDIA. EN JOUW ORGANISATIE?
De inwoners van jouw stad of gemeente verwachten dat je als organisatie ook goed bereikbaar bent op deze kanalen. Maar het gaat verder. Ze willen dat je de mogelijkheden benut, betrokkenheid toont en luistert naar wat leeft op het online dorpsplein.
WAARVOOR SOCIALE MEDIA INZETTEN?
Zet je sociale media al goed in om te werven en te rekruteren? Bouw je aan een goede employer branding via sociale media? En een innovatief modern imago?- Hoe werf je voor activiteiten en evenementen met behulp van de kracht van sociale media?
- Hoe bouw je een actieve online community, samen met de inwoners, de lokale handelaars en de verenigingen?
- Hoe betrek je meerdere collega’s bij het sociale mediagebeuren? Het beheren van accounts, aanleveren van content, mee zijn met de nieuwste mogelijkheden?
MEER ONTDEKKEN HOE JE MOET INZETTEN OP SOCIALE MEDIA? ONTDEK ONS ONLINE LEERAANBOD IN SOMEFLEX EN TEST GRATIS OF HET IETS VOOR JOU KAN ZIJN!
MAAR JOUW KENNIS OVER SOCIALE MEDIA IS TE BEPERKT?
Hoe kan je samen bijleren? Zonder je hele organisatie lange en dure opleidingen te laten volgen? En toch het algemeen kennisniveau sociale media verhogen?
Sociale media veranderen continu. Hoe kan je bijleren én bijblijven? Maar ook antwoorden krijgen op alle vragen? Want het verandert continu.
Mee willen zijn én willen bijblijven met alle nieuwe features is noodzakelijk, net als de cijfers en trends op sociale media volgen en antwoorden krijgen op alle sociale media vragen.
SOMEFLEX ALS OPLOSSING
Daarom stellen we de nieuwe methodiek van sociale media leren voor via Someflex. Via online micro-leren in videolessen met actieve community, kan iedereen met een beperkte tijdsinvestering continu bijleren, bijblijven en antwoorden krijgen op alle vragen.
VVSG-VOORDEEL
VVSG-leden kunnen in maart met een mooi voordeel intekenen op Someflex, een online bibliotheek met méér dan 1000 snackable videolessen over alle sociale media en het maken van creatieve content.
Met het jaarabonnement in Someflex kijk je -samen met alle geïnteresseerde collega’s- voor een vast bedrag onbeperkt naar alle online videolessen (+1000), exclusieve leertrajecten, verdiepende expertsessies, continue updates... Je krijgt ook extra motivatie via leuke challenges, puntensysteem en toegang tot de community voor antwoorden op al jouw vragen.