Vier manieren om je merk kerst-proof te maken
Sociale media, Sociale media trends
Je hoort de kerstmuziek wellicht al wanneer je in de verlichte winkelstraten loopt. Christmas is around the corner! Je vraagt je nu misschien af wat de beste manieren zijn om in te zetten op heel het kerstgebeuren met je merk. Hier zijn vier tips voor jou om je merk kerst-proof te maken tijdens deze periode.
Versier je werkplaats en deel het op sociale media
In deze donkere winterdagen is het makkelijk om soms wat in een dipje te raken. Je kan dit voorkomen door je werkruimte op een feestelijke manier te versieren. Zet een kerstboom op in je winkel of op je werkplaats en versier de boom op een extra persoonlijke manier. Een voorbeeld om je kerstboom te personaliseren is door versiering te gebruiken die gebaseerd is op jouw eigen merk: gebruik het kleurenpalet van je huisstijl, kerstballen met je logo in, … .
Zo heb je ook onmiddellijk de kans om leuke content te maken tijdens de kerstperiode. Misschien zet je zelfs klanten of andere bedrijven aan om ook extra feestelijk te wezen tijdens de wintermaanden.
Organiseer een kerst give-away
Ah, Kerstmis, iedereen is nu volop cadeautjes aan het kopen. It’s the time of giving en daarom is het perfect om in deze periode een leuke kerst give-away te organiseren. Je kan in het begin van de maand een give-away lanceren om tegen Kerstmis een winnaar te verloten. Een tof kerstcadeautje van jouw merk aan een gelukkige klant of lead.
Een populaire practice is je volgers vragen om je actie-post te liken, te delen en een comment te plaatsen waar ze drie van hun vrienden taggen. Zo krijg je als merk nog extra interactie en misschien een paar nieuwe volgers bij.
Stuur een kerstkaartje van jouw bedrijf naar al je klanten
Een kerstkaartje krijgen is een van de leukste dingen tijdens deze periode. Een klein gebaar om te laten weten dat er aan je wordt gedacht. In deze koude, donkere tijden is dat toch wel een klein lichtpuntje. Het is niet altijd haalbaar om naar al je collega’s of klanten een fysiek kaartje te sturen, maar ook digitale kerstwensen zijn leuk om te ontvangen. Zo kan je bijvoorbeeld je kerstkaart toevoegen in een nieuwsbrief. Ook de Christmas cheer verspreiden door je kaartje te delen op sociale media kan iemand zijn dag een tikkeltje beter maken.
Maak gebruik van een tijdelijk logo
Je kan je bureau versieren en de winkel in kerstsfeer inkleden, maar daar stopt het natuurlijk niet. Die feestelijkheid kan je tijdelijk doortrekken naar je huisstijl. Je weet wat mensen zeggen: “Het zit ’m in de details”. Je logo eventjes extra feestelijk maken kan wat extra pep geven aan je merk of posts. Hier zie je alvast een klein voorbeeld:
Dat waren dan onze vier tips om je brand wat kerst-proof te maken tijdens deze periode. Hopelijk doen jullie wat inspiratie op door deze voorbeelden. Wij zijn alleszins benieuwd om te zien welke insteek jullie aan kerst zullen geven. Nog meer inzetten op top topicals? Check de Someflex Contentkalender via de GRATIS dagpas.