In #SocialKotCast slaan we een babbel met een inspirerende organisatie of persoon binnen onze Someflex-community. In aflevering 9 schoof Anke Dewin, interieurexperte en marketingverantwoordelijke bij Swinnen Interiors te Heist-op-den-Berg voor het computerscherm. Op heel korte termijn is het interieurbedrijf enorm gegroeid op sociale media. Reden genoeg dus voor een fijn gesprek.
Bekijk de volledige podcast hier
Swinnen Interiors is een zaak die zich focust op schilder-en interieurwerken, zowel traditioneel als decoratief, maar ook creatief en vakkundig. Sinds 2 jaar is Swinnen Interiors actief op Facebook en Instagram, en of ze dat merken! Sociale media gingen van onontgonnen terrein naar een handige manier om klanten naar het bedrijf te trekken. Met succes zo blijkt.
Hoewel Swinnen Interiors ‘slechts’ twee jaar actief is op sociale media, hebben ze wel een duidelijke visie over wat ze exact willen bereiken op de verschillende kanalen: “Wij gebruiken sociale media voornamelijk om te inspireren. Facebook en Instagram zijn daar voor ons dé kanalen voor. Zo maken we bijvoorbeeld posts met tips & tricks om zelf aan de slag te gaan met werkzaamheden aan het interieur”, aldus Anke Dewin. Voor Swinnen Interiors is het op sociale media belangrijk om gezien te worden. Door te inspireren, maar net zo goed door in te zetten op content zoals blogberichten om mensen een kijkje te laten nemen op de website. De intentie is dan ook niet om per sé te willen verkopen.
Sinds kort heeft Swinnen Interiors ook de stories veroverd op Facebook en Instagram. Dankzij deze handige tool slagen ze er los van de posts in om top of mind te zijn: “Voor ons werken stories heel erg krachtig. Stories brengen bijvoorbeeld heel wat interactie teweeg. Zo zien we de cijfers van vragen die we krijgen via sociale media hoge toppen scheren als we een story hebben gepost. Dat verschil tegenover gewone posts is echt wel opmerkelijk”, zo zegt Anke, van Swinnen Interiors.
Maar ook met het oog op de toekomst zitten ze niet stil bij het bedrijf. Zo zijn ze volop bezig met de groei van Swinnen Interiors: “Voor ons is de volgende stap echt wel het bedenken van een strategie om exponentieel te gaan groeien op sociale media. We willen ervoor zorgen dat we meer volgers kunnen aantrekken op onze socials, en hoe we dat gaan doen zijn we momenteel volop aan het uitzoeken. Instagram Reels behoort tot de mogelijkheden, maar ook enkele acties zoals bijvoorbeeld een giveaway” aldus Anke. Daarnaast zetten ze bij Swinnen Interiors ook meer en meer in op het uitbreiden van de kanalen. Zo zijn ze sinds kort ook actief op WhatsApp for Business én willen ze de nu nog slapende LinkedIn-pagina nieuw leven inblazen, onder andere door mee te gaan in het LinkedIn Boost Traject van Someflex samen met Michael Humblet.
Als tip geeft Anke ook nog graag iets cruciaals mee om zelf aan de slag te kunnen gaan met sociale media. Een berg die we op termijn allemaal zullen moeten beklimmen, maar die noodzakelijk is voor de groei van jouw eigen merk: “Mijn tip is absoluut om gewoon te doen, om die angstaanjagende sprong gewoon te wagen. Je gaat er geen spijt van hebben. Ik ben zelf heel perfectionistisch ingesteld maar ik heb geleerd dat je met een spontane post vaak verder komt dan een tot in de puntjes uitgewerkte visual. Keep it simple, en fouten maken mag”, zo zegt Anke Dewin, Marketingverantwoordelijke van Swinnen Interiors.
Maar ook Someflex speelt een belangrijke rol voor het bedrijf: “Voor mij is Someflex erg waardevol. Het geeft mij de kracht om dagelijks bij te leren en stappen te zetten op sociale media. Het geeft mij ook zin om door te zetten en de korte videolessen zijn ideaal om snel zelf aan de slag te gaan”, zo sluit Anke af.
Dankjewel Anke voor de inspirerende babbel!