menu
close_24px

Sociale Media Update: Ook TikTok neemt BeReal-functie over

Ook TikTok neemt BeReal-functie over

TikTok Now is de nieuwste uitvinding van het bedrijf achter de Chinese app. Nu ja, uitvinding. Daarvoor hebben ze voornamelijk gekeken naar de nieuwe hype 'BeReal'. Via 'Now' binnen TikTok krijg je op een random moment van de dag de melding dat je een foto of een video moet maken. Daarmee vuren ze echt wel met scherp naar BeReal, de app die exact op dat principe gebaseerd is.

Is TikTok de enige app die ze wil kopiëren?

Meta werkt aan Community-functie

Facebook Groepen krijgen een steeds prominentere rol binnen Facebook. Bij Meta willen ze dat nu zelfs doortrekken naar Messenger. Dat doen ze met een Community-functie binnen de berichtendienst van Facebook. Via deze functie zal je vanuit een chat een Facebook-groep kunnen starten en mensen kunnen uitnodigen. Het moet op die manier mogelijk worden voor gebruikers om Messenger en Facebook Groepen te vermengen met elkaar. 

Bij Meta zijn ze zeker van hun stuk.

Audioknop op LinkedIn

Bij LinkedIn werken ze in het nieuwsoverzicht aan een nieuwe knop voor jou als creator, gebruiker, ondernemer, etc. Zo wordt het binnenkort mogelijk om een audio-evenement toe te voegen aan jouw LinkedIn-post. Momenteel komt de knop net onder de plek te staan waar je een update kunt schrijven. Van daaruit zal je dan een audio-evenement kunnen opzetten.

Hoe werkt dat dan?

App krijgt desktopversie

Binnenkort kan je als Snapchat-gebruiker chatten en videogesprekken voeren via de desktopversie. Daarmee wil de app de mogelijkheden breder trekken dan enkel de smartphone. Deze functie bestaat al sinds juli, maar wordt nu concreet en officieel uitgerold.

Hoe werkt dat dan?

YouTube wil Home-feed personaliseren

Bij YouTube werken ze hard aan het personaliseren van de Home-feed van een kanaal voor de gebruiker. Daarom zijn ze momenteel bezig met het ontwikkelen van aparte tabbladen voor 'video's, 'korte filmpjes', en 'live-updates'. Zo krijgt de indeling van elk tabblad een zo 'persoonlijk mogelijke' look voor de gebruikers.

Hoe werkt dat dan?

Deel dit artikel