Op Instagram komen er binnenkort meer plaatsen waarop professionele accounts kunnen adverteren. Zo zal dat snel mogelijk zijn in de korte video's ofwel Reels, en op de profielpagina's van gebruikers. Bij Reels gaat het om advertenties van maximum 4 tot 10 seconden. En tot slot komen er ook advertenties binnen het tabblad 'Explore'. Als gebruiker zal je er wel voor kunnen kiezen die advertenties over te slaan. Voor Creators zijn de advertenties op de profielen van gebruikers een belangrijke toevoeging.
Een jaar na de lancering van tijdelijke foto's en video's breiden ze deze functie bij WhatsApp binnenkort uit. Daarbij deden ze inspiratie op bij Snapchat. Zo zullen gebruikers binnenkort geen screenshots meer kunnen nemen van tijdelijke foto's of video's.
In de laatste bèta-versie van WhatsApp hebben sommige gebruikers ontdekt dat de makers van de app de groepslimiet hebben opgetrokken. Waar die voorheen nog op 512 stond, hebben ze die nu verdubbeld tot 1024. In vergelijking met de concurrerende berichtendienst Telegram is dat nog altijd peanuts. Daar kan je een groepsgesprek opstarten met maximum 200.000 groepsleden.
Wanneer mogen we dit verwachten?
Bij TikTok werken ze hard aan nieuwe manieren om content te creëren binnen de eigen app. Zo zijn ze volop bezig met het uitwerken van een eigen videobewerkingstool binnen TikTok. Als gebruiker kan je binnenkort video's, geluiden en afbeeldingen toevoegen binnen de bewerkingstool, zonder daarvoor de app te moeten verlaten. De basistools bestonden al, maar die willen ze nu uitbreiden.
TikTok gaat Instagram achterna. De sociale media kanalen verschillen dan wel, maar de copy cats blijven aanwezig binnen de online wereld. Zo is TikTok momenteel bezig met het uitrollen van een Photo Mode. Die nieuwe modus lijkt verdacht veel op de Instagram Carousel. Daardoor zal je als gebruiker kunnen scrollen tussen stilstaande beelden.
Wanneer mogen we die update verwachten?