Sociale media veranderen razendsnel. Het is druk in de online wereld van Meta, maar ook bij Twitter, LinkedIn en natuurlijk TikTok. Die drukte kan soms gevaarlijk zijn voor je hersenen. En daar heeft Instagram iets op gevonden. Binnenkort lanceren ze een extra modus: de 'Quiet Mode'.
Bij Meta zijn ze volop aan het inzetten op de metaverse. Daarom willen ze op al hun platformen actief inzetten op avatars en andere digitale afbeeldingen om de metaverse-ervaring levendig te maken. Momenteel werken ze aan de mogelijkheid om avatars toe te voegen als profielfoto.
Een nieuwe stap richting de digitale wereld.
Elon Musk, de eigenaar van Twitter, heeft recent aangekondigd dat hij een duurder abonnement in het leven wil roepen binnen zijn app. Binnen dat abonnement krijgen de gebruikers de mogelijkheid om reclame-vrij te kunnen scrollen op Twitter. Toch zou dat een radicale verandering zijn binnen het verdienmodel van de app.
Wat krijg je nog met zo'n abonnement?
Bij WhatsApp werken ze aan de mogelijkheid om beelden in originele kwaliteit te versturen. Zonder dat je foto aan scherpte moet inboeten. Binnen de chatfunctie zal er een nieuw icoontje verschijnen, namelijk het 'tandwiel'. Dankzij die optie kan je kiezen voor een foto zonder kwaliteitsverlies.
Goed nieuws voor content creators.
End-to-end-encryptie. Ook wel gekend als versleutelde online gesprekken die alleen jij als deelnemer van het gesprek kan lezen. Geen ogen van de makers van WhatsApp of een andere berichtendienst die meekijken. WhatsApp is de absolute early adopter van dit fenomeen. Zij zorgden er als eerste voor dat individuele chats en groepsgesprekken achter slot en grendel kwamen te zitten voor de makers van de app. Later sprongen Messenger en allerlei andere sociale media platforms mee op de trein. Bij Messenger gaan ze die end-to-end-encryptie nu verder uitbreiden.