Wat nog maar pas aangekondigd werd, is nu officieel gelanceerd: Instagram zit in een nieuw jasje. De feed ziet er anders uit. Hoe anders? Net zoals TikTok. Fullscreen, zonder zwarte randen, zonder opvulling. De knoppen zitten in de content (de foto, de video, de visual).
In de nieuwste Instagram-update heeft de app van moederbedrijf Meta een nieuw lettertype aangekondigd. Het zal de naam Instagram Open Sans dragen en komt binnenkort online.
Op jouw WhatsApp-contactkaart voeg je binnenkort een betaalkaart toe waar je binnenkort binnen de app kunt betalen. Zo zal je in de app zelf aankopen/betalingen kunnen doen, maar ook geld ontvangen. Het moet voor de gebruikers makkelijker worden om op die manier betalingen door te voeren of te krijgen.
Lees hier wat WhatsApp daarover zegt.
Volgens persagentschap Reuters wil TikTok binnenkort werk maken van spelletjes binnen de app. Op die manier wil het de app breder trekken en gebruikers langer vasthouden binnen TikTok.
Ontdek hier meer over de plannen van TikTok.
Het zat er al langer aan te komen, maar eindelijk is het zover. TikTok heeft een eigen abonnementensysteem. Zo zal je als gebruiker kunnen abonneren op de accounts van jouw favoriete creators. Momenteel zou het wel enkel kunnen bij accounts die voornamelijk livestreamen.
Ontdek hier alle exclusieve functies binnen het abonnement.
Twitter zit in een nieuw jasje. Net als Instagram. Met dit nieuwe design wil Twitter de content professionaliseren. Zo zullen ze onder andere gelijkaardige content groeperen om het overzicht voor de gebruiker te bewaren.
Lees hier meer over alle updates.
YouTube Shorts breidt verder uit en wordt een echte TikTok-concurrent. Om dat te benadrukken, heeft Google ook aangegeven dat er 3 vormen van clickable advertenties aan zitten te komen. Maar Google geeft wel aan dat, als je de advertenties niet wil zien, je gewoon kan verder swipen en blijven kijken naar de korte verticale filmpjes.