Netflix lanceert een interessante functie, "Moments". Hiermee deel jij je favoriete scènes uit films en series makkelijk met vrienden op sociale media. Een feature ingebouwd in de player, waardoor je korte clips maakt van de momenten die jij tof vindt.
Wil je weten hoe het precies werkt? Lees dan verder 👀
AI maakt ons leven ondertussen al een stuk eenvoudiger. En ze blijven maar komen met zotte updates. Wat staat er op het punt om te veranderen? Wel, OpenAI komt met een nieuw taalmodel, Apple Intelligence komt in april 2025 naar de EU en Anthropic geeft Claude een stevige update.
Een gerucht doet de ronde … Meta ontwikkelt een eigen zoekmachine. Waarom? Enerzijds willen ze een direct antwoord op vragen over actuele gebeurtenissen. Anderzijds willen ze minder afhankelijk worden van grote spelers zoals Bing en Google.
Meta neemt de controle terug en versterkt z'n eigen diensten.
Van verbeterde videoadvertenties met DoubleVerify tot het inzetten van Connected TV-campagnes of het testen van een nieuwe AI-assistent. LinkedIn reikt je de mogelijkheden aan om zowel je bereik als je impact te vergroten. En daar, daar wil jij natuurlijk alles over weten.
Ontdek hier het LinkedIn nieuws 💡
Van educatieve content tot een bewustzijn rond veiligheid. TikTok speelt een steeds grotere rol in het onderwijs. Hoe dan? Ze breiden hun ‘STEM-feed’ uit naar TikTokkers in de VS, het VK en Ierland. Verder vergroten ze hun invloed in de muziekindustrie door samen te werken met UnitedMasters. Tot slot deelt TikTok nieuwe tips en acties om ons veiliger te maken online.
Werp hier een blik op de recente TikTok initiatieven.
YouTube maakt Shorts nog interactiever door pollstickers toe te voegen. Met een nieuwe filteroptie kun je nu eenvoudig je statistieken per type content bekijken. Verder voegen ze een spelelement toe aan SuperChat en bieden ze de mogelijkheid aan om bepaalde advertentiecategorieën te blokkeren op kanaalniveau.
Hier zijn de belangrijkste updates die jij niet wilt missen.