LinkedIn is hét sociale media kanaal voor professionals. Dit platform heeft ondertussen +850 miljoen leden in meer dan 200 landen en gebieden. Wist je dat zo’n 45% van de leden maandelijks actief is? Het is dus een goudmijn voor jouw organisatie! We horen steeds vaker dat professionele accounts er niet meer in slagen om hun doelgroep te vinden én te bereiken. Het aanbod aan mogelijke kijkers, volgers en klanten is enorm. Waar begin je? In dit blogbericht ontdek je 3 tips om mee aan de slag te gaan.
De allereerste stap is ervoor zorgen dat je zichtbaar bent!
Beeld je in: jouw doelgroep is aan het scrollen, plots verschijnt je profiel maar helaas ze scrollen voorbij… Waarom? Geen profielfoto = niet interessant.
Er is heel wat te vertellen over een LinkedIn-profiel. Het belangrijkste? Publiceer een profielfoto, een duidelijke achtergrond en vul alles grondig aan.
Je maakt een LinkedIn-profiel aan om jouw doelgroep te bereiken. Denk daarom goed na over wie deze mensen zijn en wat ze doen. Wat voor zoekwoorden / hashtags typen ze in? Hoe trek je jouw doelgroep aan? Wat is overtuigend genoeg om een connectieverzoek te sturen? Kijk naar je LinkedIn-pagina door de bril van de profielen die jij wil bereiken!
De volgende stap is content creëren, posten op LinkedIn. Het is één van de makkelijkste manieren om een doelgroep aan te spreken. Stop dus met scrollen, stop met aarzelen. Ja inderdaad, het is zo simpel. Het enige wat je hoeft te doen is content delen over de dingen waar jij verstand van hebt.
Een extra tip: Engagement en interactie
Het gaat niet alleen om het plaatsen van je eigen content, maar ook om het posten van comments en geven van likes op andermans bijdragen.
Zorg ervoor dat je gezien wordt en interesse wekt. Uiteindelijk zullen mensen geïnteresseerd zijn om te ontdekken wie je bent en waar je voor staat.
Jazeker! In ieder vakgebied zijn er actieve, goed gemodereerde groepen te vinden. Bovendien merken we dat LinkedIn steeds meer werkt aan het zichtbaar maken van groepsberichten op verschillende tijdlijnen.
Zijn er dus ‘interessante’ groepen waarbinnen jouw doelgroep actief is? Ga ervoor, word lid van de groep. Val op door te reageren op berichten, open vragen te stellen en informatie te delen.
Wist je dat je als lid van een groep de mogelijkheid krijgt om te connecten met mede-groepsleden? Opnieuw een zeer interessante manier om je netwerk uit te breiden.
Benieuwd naar meer? Geen nood, we zijn nog lang niet uitgepraat. Dé persoon die jou van A tot Z uitlegt hoe je jouw LinkedIn-doelgroep bereikt, is onze LinkedIn Expert Erendiz Ates.
Wil je goed inzetten op alle facetten van LinkedIn? Wil jij de touwtje in handen, de juiste connecties én de kracht van dit sociale netwerk platform onder de knie hebben… Wacht niet langer, schrijf je nu in 👈