Eén van de belangrijkste trends voor 2020 zijn shops op sociale media. Niet enkel Facebook, maar ook via Instagram kun je eenvoudig een shop aanmaken. Het leuke is dat je dankzij deze Instagram Shopping-mogelijkheden eenvoudig producten kunt taggen de foto’s of video’s die je online plaatst op Instagram. Dat én nog heel wat nieuwe lessen staan sinds deze week in Someflex.
Zo hoef je niet per se een product te fotograferen, maar kun je een kiekje online zetten van mensen die toevallig de trui of de handtas die jij verkoopt dragen. Je tagt er subtiel je product in en voor je het weet zitten de mensen op je online shop. Of hoe je etalage plots door duizenden online gebruikers toevallig kan bezocht worden!
Hippe winkels hebben vandaag al een shop aan hun (professionele) Instagram-account gekoppeld. Een goed voorbeeld hiervan is deze Instagram Shop van de sportwinkel Pure by Luce (zie rechts).
Maar je kunt niet zomaar een shop starten in Instagram. Je moet in de eerste plaats een professioneel Instagram-account hebben, die moet gekoppeld zijn aan een pagina waarop al een (Facebook-)catalogus staat en daarenboven moet je de Instagram-shop laten goedkeuren door de Instagram-medewerkers. Een kleine procedure dus. Je leert er hier alles over.
Wist je dat je trouwens niet alleen producten kunt taggen in je Instagram-shop, maar dat je ook kunt producten taggen op Facebook?
ZIN OM MEER TE LEREN OVER SHOPS OP INSTAGRAM? ONTDEK DAN ONS ONLINE LEERAANBOD IN SOMEFLEX EN TEST HET EENS GRATIS OF HET IETS VOOR JOU KAN ZIJN!
Nog meer nieuws uit Someflex: je kunt sinds kort ook de tijdlijn op Twitter (dus je homepage) aanpassen (de customisable timeline van Twitter). Op die manier kun je jouw Twitter relevant houden voor jezelf, zonder dat je mensen hoeft te ontvolgen.
Je kunt tot 5 Twitter-lijsten toevoegen waartussen je kunt swipen vanaf je home-scherm. Je kunt op die manier lijsten aanmaken die interessant zijn voor je werk, hobby, familie, enzovoort. Je leert er alles over in deze les.
Een laatste Someflex-nieuwigheid die we je graag voorleggen is de afspraken-functie op Facebook. Je kunt als organisatie of als handelaar bijvoorbeeld dat klanten afspraken inboeken via Facebook. Je bezoekers komen gewoon naar je pagina, klikken daar een tijdsblok aan en die komt dan automatisch in je agenda terecht. Handig, toch?
Slimmer bijleren over sociale media? Maak kennis met onze online leercommunity en ‘de Netflix van het sociale media-leren’ Someflex!