menu
close_24px

HOE MAAK JE EEN AVATAR OP FACEBOOK?

Elke week overlopen we de nieuwigheden in sociale medialand. Dit blogbericht staat vooral in teken van nieuwe updates op Facebook:

MAAK JE EIGEN FACEBOOK AVATAR

Facebook heeft een nieuwe functie gelanceerd waarmee je een eigen Facebook avatar maakt. Dit kan alleen op een persoonlijk Facebookprofiel, dus niet op een Facebookpagina.

Zo’n avatar ziet er zo uit:

Avatar+op+Facebook

HOE MAAK JE ZO’N AVATAR?
Deze nieuwe functie is vergelijkbaar met Snapchat's Bitmoji en je kan deze Facebook avatar gebruiken in Facebook Messenger, reacties en in je Facebook-verhalen. Je kan je avatar ook personaliseren, van kapsels tot trendy outfits en meer. De avatar hoeft ook niet op jou te lijken, dus laat je fantasie de vrije loop.

HOE GA JE TE WERK?
Klik op het menu van Facebook (via de streepjes rechtsonder jouw profiel) en ga naar ‘Avatars’.

Volg de stappen om een eigen avatar te maken.
Heel eenvoudig dus! Vervolgens is jouw avatar beschikbaar om mee te reageren etc.

Avatar_op_FB_1                                         Avatar+op+FB+2

Benieuwd naar jouw avatar!

 

FACEBOOK KOOPT GIPHY

Facebook heeft de GIF-maker website Giphy gekocht. Dit is een databank waar gebruikers een uitgebreid aanbod aan GIFS kunnen terugvinden en gebruiken. Daarnaast kunnen gebruikers ook zelf GIFS maken.

GIFS (Graphics Interchange Format) zijn bewegende beelden die in een loop worden afgespeeld. Ze worden vaak gebruikt in Messenger en WhatsApp om een ludieke, herkenbare noot aan een gesprek toe te voegen.

Met de aankoop wil Facebook Giphy nog beter integreren in al zijn platformen. Het laat Facebook ook toe om nog meer data te verzamelen van zijn gebruikers en om advertenties hier nog beter op af te stemmen.

WIL JE MEER BIJLEREN OVER SOCIALE MEDIA?
DAT KAN JE LEREN IN ONZE LEERCOMMUNITY OVER SOCIALE MEDIA.

Ontdek ons online leer-aanbod met de GRATIS DAGPAS

werken gif

FACEBOOK INTEGREERT WEBSHOPS OP FACEBOOK EN INSTAGRAM

Groot nieuws uit e-commerce land. Om lokale ondernemers en kleine KMO’s te steunen heeft Facebook een volledige integratie van webshops op zijn platform mogelijk gemaakt. Deze nieuwe functie ‘Shops’ moet ervoor zorgen dat producten en diensten makkelijk via Facebook kunnen worden verkocht.

Met Facebook Shops kunnen bedrijven gratis een online omgeving creëren die toegankelijk is voor klanten op zowel Facebook als Instagram. “Zo kan elk bedrijf, ongeacht zijn grootte, zijn producten en diensten online zetten en in contact komen met klanten waar en wanneer het hen uitkomt”, klinkt het bij Facebook.

Facebook Shops vind je terug op de Facebookpagina of het Instagramprofiel van een bedrijf, of te ontdekken via ‘Stories’ of advertenties.

Deze functie is reeds beschikbaar in de VS en wordt de komende weken en maanden wereldwijd volledig uitgerold.

BENIEUWD NAAR DE MOGELIJKHEDEN VAN DEZE SHOPS?

In Someflex, ons online leerplatform waarop je alles bijleert over sociale media en content maken, verschijnen regelmatig nieuwe cursussen. Ook is het vandaag al mogelijk om te starten met zo’n winkel (online etalage) op Facebook en Instagram. Leer er alles over in Someflex!

WIL JE MEER OVER SOCIALE MEDIA LEREN?
ONTDEK ONS ONLINE LEERAANBOD IN SOMEFLEX.

Ontdek onze agenda

Share this article on