Een AI-tsunami en nieuwe functies overspoelen sociale media
Facebook, Instagram, Linkedin, Tiktok, Twitter, Reels, Whatsapp, SNAPCHAT, jongeren, pinterest, CHATGPT, AI, Meta, Threads, Gemini, AI-ACT
-
AI
-
Snapchat
-
X (Twitter)
OpenAI lanceert Voice Mode, ChatGPT-4o Mini en SearchGPT
Wow, de AI-updates staan nooit stil. Deze zomer brengt OpenAI enkele indrukwekkende updates uit. Yes, het is eindelijk zover. OpenAI introduceert Voice Mode. En met ChatGPT-4o mini wordt OpenAI nog toegankelijker en efficiënter. Bam, OpenAI daagt Google uit met de introductie van SearchGPT. Daarnaast werken ze aan nieuwe functies om misbruik van AI-tools te voorkomen.
Dit toont aan hoe AI ons dagelijks leven blijft verrijken.
Benieuwd naar de details? Lees dan zeker verder 👈
Europa zet toon met de AI-act, wachten op Apple Intelligence en Gemini krijgt Google-integraties
Terwijl bedrijven zoals Apple en Google de grenzen van wat mogelijk is blijven verleggen, zorgt regelgeving zoals de Europese AI Act ervoor dat dergelijke vooruitgang op een verantwoorde manier gebeurt. Het digitaal landschap verandert razendsnel, net daarom moet je voorop blijven.
Wij helpen je een handje door je up-to-date te houden. Benieuwd naar het AI-nieuws?
Steeds meer jongeren overwegen om te stoppen met social media
Ben jij ook de constante stroom aan updates en berichten op je sociale media beu? Je bent niet alleen. Uit recent onderzoek blijkt dat bijna één derde van de Nederlandse jongeren overweegt om afscheid te nemen van sociale media. Deze bevindingen komen uit 'het Grote Jongeren Onderzoek' van Mediahuis, MediaTest en Wayne Parker Kent.
Ontdek de nieuwste AI-functies van Meta
Amai, komkommertijd is duidelijk voorbij. Alleen al op het vlak van AI heeft Meta heel wat aan te kondigen. Van AI-gestuurde samenvattingen op Facebook, aanpasbare AI-avatars tot de nieuwste chatbot features.
Bereid je alvast voor op een reeks interessante updates.
Is Meta écht gratis? Leer slim adverteren
Meta introduceert iets nieuws voor adverteerders. Ze ontwikkelden een geavanceerde methode om aanbiedingen en kortingen die al op je website staan, direct te integreren in je advertenties.
We noemen Facebook en Instagram vaak 'gratis' kanalen, maar is dat wel zo? Je betaalt misschien niet direct uit je portemonnee, maar je betaalt wel met iets anders ...
Benieuwd naar meer? Lees snel verder.
Instagram Reels zet in op creativiteit en connectie
Misschien spotte je het al? Sommige Instagram Reels kregen een nieuwe look... Sinds mei kunnen merken gebruik maken van de Reels Overlay Advertenties. Daarnaast heeft Insta een nieuwe filter toegevoegd aan Reels. Met deze filter kun je direct Reels bekijken waarop vrienden of influencers commentaar gaven via Notes. En over Notes gesproken, ze breiden deze functie nu uit naar Reels en posts. Een beetje zoals digitale Post-its die je overal kunt plakken. Tot slot biedt Insta ons voortaan de mogelijkheid om muziek in je Reels te mixen en te matchen.
Ben jij klaar om de nieuwste Instagram-features uit te testen?
Van een stevige aanpak tegen sextortion tot ‘Super Likes’ voor Stories
Onlangs voerde Instagram een grootschalige schoonmaak uit door 63.000 accounts te verwijderen die betrokken waren bij sextortion scams. Daarnaast hebben ze het berichten-icoon prominenter gemaakt in de app, 'Super Likes' geïntroduceerd voor Stories en de mogelijkheid toegevoegd om mensen achteraf te taggen in collab posts.
Wil je meer weten over de laatste updates van Instagram? Lees er hier alles over.
Personaliseer je feed met Threads
Threads maakt het nu supereenvoudig om interessante zoekopdrachten op te slaan als speciale feeds. Net zoals je misschien al gewend bent van TweetDeck? Maar er is meer. Threads helpt je ook bij het ontdekken van trending onderwerpen die aansluiten bij jouw interesses. Daarnaast voegden ze vertaalmogelijkheden toe en verbeterden ze de ondersteuning voor meerdere accounts.
Ontdek hier alle Instagram en Threads updates.
WhatsApp’s evenementenplanner is nu beschikbaar
Was je al fan van WhatsApp's nieuwe evenementenplanner sinds de testfase in mei? Goed nieuws, want deze superhandige functie is nu beschikbaar voor alle groepschats.
Hoe werkt het? Dat ontdek je hier 👈
Verificatie voor LinkedIn bedrijfspagina's en automatische 'Accelerate' campagnes
Ook LinkedIn blijft deze zomer niet stilzitten en lanceert twee nieuwe functies: verificatiebadges voor bedrijfspagina's en geautomatiseerde campagnes. Ja, je leest het goed. Binnenkort kun je ook jouw bedrijfspagina laten verifiëren op LinkedIn. Daarnaast introduceert LinkedIn zijn geautomatiseerde 'Accelerate' campagnes voor alle merken.
Versterk je merk en maak impact met deze gloednieuwe updates.
Veiligere data en nieuwe functies die creativiteit en ontdekking stimuleren
En ja, zelfs TikTok rolt de ene na de andere functie uit. Benieuwd?
'Project Clover' is TikTok's antwoord op toenemende zorgen over databeveiliging. Daarnaast streeft TikTok ernaar om onze gebruikerservaring steeds leuker te maken. Wist je dat ze samenwerken met Eventbrite? En alsof dat nog niet genoeg is, blijft TikTok pushen door hun in-app winkelervaring in Europa opnieuw te lanceren. Binnenkort kun je zelfs aangepaste thumbs uploaden. En met de introductie van de 'Sound Search'-functie daagt TikTok andere apps zoals Shazam en YouTube Music uit.
Wat een interessante updates, lees hier meer.
Snapchat+ blijft aanslaan
Wow, Snapchat+ bereikte deze week de indrukwekkende mijlpaal van 11 miljoen betalende gebruikers. Dit is geen kleine prestatie, zeker niet als je het vergelijkt met andere sociale mediaplatformen.
En nu vraag jij je vast af, hoe doet Snapchat+ het zo goed? Wel, dat ontdek je hier 😉
AI-gegenereerde Pinterest achtergronden transformeren je etalages
Met het 'Canvas' model zet Pinterest een grote stap richting een toekomst waarin AI een essentiële rol speelt bij het presenteren van jouw producten op sociale media. Ben je op zoek naar dat extra beetje flair om je producten te laten shinen? Wel, deze update zal zeker een waardevolle toevoeging zijn.
Ontdek hier meer over het 'Canvas' model.
Strijd tegen misleiding en spam?
X krijgt kritiek van de Europese Commissie. Het probleem? De blauwe vinkjes en de wijze waarop ze omgaan met hun transparantie rond ads en de toegankelijkheid van gegevens voor onderzoekers. Daarnaast bestrijdt X spam door links te blokkeren.
Benieuwd naar de details? Lees ze hier.