DÉ 10 BELANGRIJKSTE SOCIALE MEDIA TRENDS VOOR 2022
Sociale media, Sociale media trends
Welke app wordt de grootste in 2022? Van welke tool zullen we van onze stoel vallen van verbazing? Hoe lang blijft TikTok nog groeien? Om jou bij te benen over afgelopen jaar en mee te nemen in een voorspelling richting volgend jaar, hebben we dé trends-watcher in onze rangen. Nadja gaf op 17 december gratis inzichten over de trends van 2022 op sociale media tijdens een webinar van 45 minuten.
Nadja is iemand die leeft op trends. Als early-adopter is ze mee met de nieuwste tools, updates & tricks uit sociale media land. Vanuit haar passie om te innoveren, en de nieuwste technologieën toe te passen in haar professionele carrière, is Socialemediaburo.be & Someflex.be ontstaan. En die passie en inzichten brengt ze dan ook graag over op iedereen die het belang van sociale media voor professionele doeleinden begrepen heeft. Maar ook voor de eeuwige ontkenner van sociale media: het is nog niet te laat. Het is de periode van de goede voornemens. Start in 2022 met de uitbouw van jouw sociale media kanalen, en zorg voor die exponentiële groei waar je al zo lang op wacht.
“ALS JE WEET WAT ER KOMEND JAAR GAAT LEVEN OP SOCIALE MEDIA, HEB JE EEN STREEPJE VOOR”
ONTDEK ONS ONLINE LEERAANBOD IN SOMEFLEX EN TEST HET EENS GRATIS OF HET IETS VOOR JOU KAN ZIJN!
Maar waarom zijn die trends zo belangrijk? Wat ben je met de informatie dat TikTok gigantisch gegroeid is tijdens de coronapandemie? Ontzettend veel, zegt Nadja: “Het is van cruciaal belang voor alle sectoren die professioneel inzetten op sociale media om te weten wat er online leeft. Als je weet welke app de grootste groei gaat doormaken in het komende jaar, kan jij daar dan expliciet op gaan inzetten. Zo weet je ook welke content je het best gaat voorzien om jouw doelgroep te soigneren, en welke juist niet. Op die manier heb je een streepje voor ten opzichte van jouw concurrenten.”.
“DIT JAAR ZIJN WE HEEL WAT ZAKEN VERSNELD GAAN OMARMEN. EN DAT JUICH IK ENORM TOE.”
Als je met het vergrootglas gaat kijken naar het jaar 2021, dan kom je tot een aantal interessante inzichten: “Dit jaar zijn er heel wat zaken gaan omarmen. En dat juich ik enorm toe. Zo zijn we in een nieuw normaal terechtgekomen waarin we flexibel zijn gaan afwisselen tussen off-en online. We benutten de tools die we al hadden nu eindelijk op de juiste manieren. Door livestreams in te schakelen, door videoconferenties te organiseren en door in te zetten op social commerce. Die laatste is een belangrijke speler. Zeker omdat we -zoals ik al zei- in die hybride samenleving zijn beland. Dat wil zeggen dat we het beste uit de twee moeten halen, en ook volop aan het halen zijn. We zien heel wat kanalen, waaronder recent ook TikTok en Twitter, die op een hoog en snel tempo tools beginnen uitrollen om social commerce mogelijk te maken. Dat bevestigt alleen waar we naartoe gaan in deze samenleving. Het is niet het één of het ander, het is de twee gecombineerd”, aldus Nadja.
“IEDEREEN DIE MEE WILT ZIJN MET DE TRENDS VOOR 2022 OM PROFESSIONEEL TE GROEIEN, BEKIJK ZEKER DEZE SESSIE”
De gratis trends-sessie is een jaarlijks succes, ook dit jaar waren er méér dan 300 enthousiastelingen ingeschreven en hebben al méér dan 100 mensen naar de gratis opname gekeken. Vooral omdat het voor een heel brede doelgroep belangrijk is erbij te zijn. Iedereen die nu nog gelooft dat sociale media geen impact hebben op verkoop, populariteit en groei, die zullen keer op keer met de neus op de feiten worden gedrukt: “Iedereen die trends wil inzetten om te groeien, heeft een plaats in deze sessie. Ik denk vooral dat de lokale besturen en lokale ondernemers, organisaties uit de publieke en private sector die al vele stappen hebben gezet. Hen nodig ik graag uit om ook deze sessie te volgen om met volle moed aan een nieuw jaar op sociale media te kunnen beginnen. Ze zijn al sterk geëvolueerd, en nu is het tijd voor die volgende stap”, zo sluit Nadja af.