Je kent het scenario misschien: je bent al even professioneel actief op sociale media en zit een in de knoop over jouw volgende online stappen. Hoe word je koploper op social media? Wat zijn de mogelijkheden? Als je daar het antwoord nog niet op weet, no worries, we’ve got your back! In deze blogpost bespreken we hoe hét groeipad sociale media eruit ziet en welke stappen je kunt zetten om verder te groeien.
We vatten nog even kort samen waaruit een groeipad bestaat. Het groeipad van sociale media bestaat uit drie fases.
In de eerste fase probeer je meestal iets uit om te zien wat er werkt. Je experimenteert met je content en plant in om te zien wanneer je het meest interactie krijgt met je publiek.
In fase twee ga je in interactie met je doelgroep. Wat betekent dat precies? Je gaat een conversatie aan met hen door bijvoorbeeld te antwoorden op comments, hen berichten te sturen en hun vragen te beantwoorden.
Uiteindelijk heb je fase drie, waar je gaat netwerken. Dat wil zeggen dat je je gaat positioneren in het centrum van sociale media en connecties gaat leggen. Het belangrijkste daar is dat je niet vast blijft zitten, maar mee-evolueert met the crowd.
Groeien betekent mee-evolueren met the crowd. Je gaat mee in de nieuwste trends en zoals we al gemerkt hebben in 2022 blijft de digitale wereld nooit stilstaan. Elke dag ontstaan er nieuwe innovaties waar bedrijven telkens in mee moeten stappen om succesvol te blijven. Gelukkig houden wij alles bij voor jou, want anders wordt het wel echt een hele boterham.
Wil je je verder positioneren op dit groeipad en volgende groeistappen uitzetten?
Schrijf je dan in voor de GRATIS inspiratiesessie met Nadja op 10 februari 2023!
Er zijn enkele evoluties uit 2022 die we moeten meenemen naar het nieuwe jaar om zo volle gas te kunnen geven op sociale media. Een voorbeeld kan zijn: short-form-video. Steeds meer bedrijven zetten in op korte videos op TikTok, Instagram Reels of YouTube Shorts om hun bedrijf te promoten en hun producten te verkopen. Het is belangrijk om waardevolle, authentieke content te maken waar je gebruiker iets aan heeft. Nog een stapje verder gaan hierin? Je kan micro-influencers of digital creators betrekken om je product of dienst te promoten. Jonge mensen hebben de neiging om te geloven wat hun jonge peers zeggen. Ook user-generated-content wordt steeds belangrijker.
Meegaan in die trends zorgt ervoor dat je bedrijf meer kans heeft om koploper te worden op vlak van sociale media. Natuurlijk zijn er nog een heleboel trends in ontwikkeling. Ben je benieuwd naar welke je zeker moet meenemen naar 2023? Die kan je vinden in onze blogpost over Turbulentie in het Sociale Medialandschap.
Wil je je verder positioneren op dit groeipad en volgende groeistappen uitzetten?
Schrijf je dan in voor de GRATIS inspiratiesessie met Nadja op 10 februari 2023!