Hoe plan jij momenteel jouw posts in voor sociale media? Via de Meta Business Suite? De Studio voor Makers misschien? Misschien is dat binnenkort verleden tijd wanneer Instagram jou de mogelijkheid biedt om via het eigen platform alles in te plannen. Ze werken momenteel aan een bètaversie die het voor een aantal mensen mogelijk maakt berichten klaar te zetten en later te publiceren.
Bij Facebook weten ze dat gebruikers lid van zijn gemiddeld 15 groepen. Om de users nog meer te bedienen willen ze groepen mét puntensysteem ontwikkelen. Zo zal je binnenkort Reels kunnen doorsturen naar specifieke groepen die je zelf samengesteld hebt. Voor elke bijdrage kunnen de leden van zo'n groep dan extra punten verdienen. Het groepsgesprek houdt alle punten bij en maakt een klassement.
Bij WhatsApp gaan ze Snapchat kopiëren. Daar hebben ze onlangs de Bitmoji-avatars gelanceerd, en dat heeft Meta op ideeën gebracht. De digitale versie van jezelf moet voor meer persoonlijkheid zorgen binnen de chatdienst.
Wanneer mogen we ze verwachten?