Scrol jij ook door je Facebook- of Instagramfeed om het nieuws te checken? Je bent niet alleen! Volgens het jaarlijkse Digital News Report gaan we allemaal steeds vaker op onze sociale media op zoek naar nieuwtjes, en laten we de ouderwetse nieuwssites links liggen.
Vooral de jongeren onder ons zijn verknocht aan deze nieuwe manier van nieuwsconsumptie. Ze browsen liever door Facebook en Instagram dan de moeite te nemen om de nieuwssites te bezoeken. Maar er is nog meer aan de hand!
Ontdek hier enkele nieuwe inzichten 🔍
Vanaf 26 juni zeggen we vaarwel tegen carrousels, profielvideo's en klikbare links in afbeeldingen en video's. Ironisch genoeg hadden sommigen van ons nog niet eens toegang tot de carrousel-functie voordat deze alweer van het toneel verdwijnt.
Benieuwd waarom? Ontdek het hier
Ontdek de kracht van Instagram's 'Uitzendingskanalen', nu voor iedereen toegankelijk! Breng directe en persoonlijke communicatie met je volgers naar een hoger niveau.
Leer hoe jij als creator jouw eigen éénrichtings-chat kunt starten. Klik hier om meer te ontdekken!
Heb je het al gehoord? WhatsApp zet zijn beste Snapchat-imitatie neer! Flitsende video's die na één keer bekijken verdwijnen, komen binnenkort naar WhatsApp!
Ook in de pijplijn: de mogelijkheid om meerdere accounts op één toestel te gebruiken. Klinkt spannend, toch?
Ontdek alle details hier
Droom je ervan om geld te verdienen met je YouTube video's? Goed nieuws! YouTube heeft de deuren wagenwijd opengezet voor nieuwe makers met veel vriendelijkere toelatingseisen voor het YouTube Partner Programma. Met minder abonnees, minder kijkuren, en meer mogelijkheden om te verdienen, is het nog nooit zo aantrekkelijk geweest om je creatieve video’s op YouTube te delen.
Ontdek alle details en klik hier om verder te lezen
Google's nieuwste AI-chatbot, Bard, zou deze week in de EU lanceren.
Maar, zoals dat gaat in de wereld van technologie, zijn er wat hobbels op de weg. De Ierse Data Protection Commission (DPC), de privacywaakhond van de EU, heeft nog wat huiswerk voor Google.
Benieuwd? Lees verder 🤓
Snapchat en Meta zetten opnieuw stappen vooruit op vlak van AI.
Wist je dat Snapchat's 'My AI Chatbot' een hit is? Met meer dan 150 miljoen gebruikers die al meer dan 10 miljard berichten hebben verstuurd, helpt My AI Snapchat om ons beter te leren kennen. Deze inzichten worden ingezet om relevantere advertenties voor te schotelen. Daarenboven experimenteert Snapchat momenteel met gesponsorde links in de antwoorden van de chatbot.
Meta, aan de andere kant, slaat een nieuwe weg in met 'MusicGen'. Deze AI-tool componeert muziek gebaseerd op tekst- of melodie-aanwijzingen. Hoewel nog in de kinderschoenen, zouden we in de toekomst wel eens kunnen luisteren naar AI-gegenereerde hits in de top 40...
Op zoek naar meer nieuws over AI op sociale media? Klik hier