5 TIPS OM JE ORGANISATIE EEN BOOST TE GEVEN MET LINKEDIN
Sociale media, Linkedin
Online netwerken, nieuwe klanten werven, werknemers aantrekken,…
Als ondernemers zijn dat toch dé topics waar we dagelijks mee bezig zijn. We zijn er ons van bewust dat het onderhouden van sociale media kanalen een must is. Maar als het gaat om professioneel netwerken, werknemers werven of bijvoorbeeld het opbouwen van een brand, is LinkedIn de perfecte tool.
LinkedIn is het grootste B2B-mediakanaal dat blijft groeien. Op dit kanaal zit jouw professionele netwerk dat we kunnen activeren.
Wil je een professioneel merk uitbouwen? Nieuwe klanten of werknemers aantrekken? Top of mind zijn in je sector? Dan is LinkedIn dé tool voor jou. Ontdek hier onze 5 tips om jouw onderneming een boost te geven met LinkedIn:
PERSONAL BRANDING
Een bedrijfspagina activeren op LinkedIn is zeker belangrijk. Maar vergeet niet dat mensen graag met mensen in interactie treden! Bijgevolg is het interessant om naast je bedrijfspagina, ook als persoon actief te zijn op LinkedIn. Geef je organisatie dus een gezicht, maak het menselijk.
PROFIELFOTO, BANNER EN HEADLINE
Om een goede eerste indruk te maken op LinkedIn, is het belangrijk om te tonen wie je bent en waar je voor staat. Zorg voor een profielfoto, een duidelijke banner en een inspirerende headline. Vermijd logo’s en lege profielfoto’s bij het ontwikkelen van je personal brand! Wees authentiek en leg kort uit wie je bent en waar je voor staat.
LinkedIn Mastership | Lead Generation Advanced - with Michael Humblet and Erendiz Ates Ep. 5
CORPORATE BRANDING
Het is duidelijk: communiceren en jezelf profileren op LinkedIn, doe je via je persoonlijk profiel. Toch is een bedrijfspagina nog steeds zeer belangrijk. Eenmaal mensen een connectie met je maken, gaan ze researchen. Ze onderzoeken wie je bent en waar je bedrijf voor staat. Zorg ervoor dat je ‘Tone of Voice’ op je bedrijfspagina uniform is met je personal brand.
REGELMAAT EN ENGAGEMENT
Twee vliegen in één klap. Het is belangrijk dat je jouw pagina’s regelmatig onderhoudt. Post je consistent een bijdrage? Perfect! Maak je content zo visueel mogelijk: links, beelden, video’s,... Maar weet dat het niet enkel om bereik en aantal posts draait. De belangrijkste statistiek is namelijk engagement. Het komt er dus op neer om op een duurzame manier volgers te krijgen en engagement op te bouwen. Hoe meer mensen je posts liken, delen of een commentaar toevoegen, hoe groter de impact. Zet je volgers aan om te reageren op je content. Als iemand een commentaar laat, aarzel dan niet en reageer door ze bijvoorbeeld te bedanken of te vragen naar hun mening.
VOLG ONZE EXPERTSESSIES
Wens je meer te weten over hoe je leads kan genereren via LinkedIn? Hoe je goed scorende LinkedIn-posts kan schrijven? Wil je meer zichtbaarheid en je profileren als expert in jouw sector? Schrijf je dan in op onze expertsessie ‘Boost jouw LinkedIn en boek meteen resultaten’.
Onze experts Michael Humblet en Nadja Desmet geven zeer waardevolle training sessies gericht op het boosten van jouw skills en het boeken van resultaten op LinkedIn.
Word een koploper in jouw sector en schrijf je nu in op het LinkedIn Boost Traject op 2 juni, 16 juni en 23 juni.