menu
close_24px

5 CONTENT TIPS OM JOUW SOCIALE MEDIAKANALEN TE LATEN GROEIEN

Je hebt sociale mediakanalen aangemaakt, maar dan moet het belangrijkste nog komen: content maken voor jouw volgers. De belangrijkste (en ook moeilijkste) uitdaging is om relevante content te posten én een hoog bereik en betrokkenheid te halen. Verbinding maken met mensen op sociale media, daar draait het om. Relevante content aanbieden en interactie uitlokken, want dat is belangrijk voor je bereik én voor betrokkenheid.

Daarom geven we je vijf content tips om deze uitdaging aan te gaan en jouw sociale mediakanalen te laten groeien.

 

TIP 1: JE HEBT ANDERE CONTENT NODIG

Mensen willen op sociale media niet continu om de oren geslagen worden met posts over je producten of diensten. We zien sociale media als een online dorpsplein. Ga jij op het échte dorpsplein ook om de haverklap roepen welke producten je in de aanbieding hebt staan? Ga jij in jouw winkelstraat of op café mensen aanklampen om hen te vragen naar je etalage te kijken? Nee toch?

Organisaties scoren goed op sociale media als ze een restaurant met open keuken worden. Toon een blik achter de schermen, toon authentieke content van het type ‘het leven zoals het is…’.
Maak verbinding door ook personen in beeld te brengen!

Meer tips, scroll zeker door!

Ben jij op zoek naar

  • Contentinspiratie voor jouw sociale media
  • Een dagelijkse sociale media flow
  • Een online netwerk opbouwen
  • Antwoorden op al jouw vragen over social media
  • Op de hoogte blijven van nieuwigheden op sociale media
  • Inspiratie uitwisselen met andere professionals

Wil je meer inspiratie dan deze vijf tips? Wil je nog meer praktisch aan de slag? Ontdek dan ons online leeraanbod en test eens gratis of het iets voor jou kan zijn!
Ontdek ons online leer-aanbod met de GRATIS DAGPAS

TIP 2: IEDEREEN CONTENTCREATOR

Als je een restaurant met open keuken wil worden, dan heb je meer input nodig van je collega’s of andere mensen die mee content maken ‘on the go’. Engagement tonen, live updates geven, meer authentiek in beeld komen.

We zien hoe langer hoe meer een verschuiving van de communicatie- of marketingdienst -die tot nog toe de content leverden- naar aangeleverde content door collega’s en fans.

TIP 3: DENK STRATEGISCH NA OVER DE CONTENT DIE JE WIL PLAATSEN

Je beseft het misschien niet altijd als je een post plaatst, maar op dat moment ben je wel degelijk het online beeld of de online reputatie van jouw bedrijf of organisatie aan het bepalen. Alsmaar meer zien we dat ‘de eerste indruk’ van een bedrijf of organisatie, de online indruk is. Mensen gaan op zoek naar jou of jouw organisatie en worden meteen geconfronteerd met die eerste online indruk, het beeld dat jij online brengt met de content die je post.

Denk dus goed na welke thema’s je geassocieerd wil zien met jouw organisatie. Past dit online beeld wel met het beeld dat jullie elders (en intern) willen uitstralen? Past het DNA dat je uitstraalt op de tijdlijn van je sociale mediakanalen ook bij je werkelijke DNA?

TIP 4: ZORG VOOR EEN GOEDE FLOW TUSSEN CONTENTPLANNING, -PRODUCTIE EN -DISTRIBUTIE

Als je meer strategisch nadenkt over welke content je wil aanbieden en welk beeld je online wil uitstralen, dan staat deze tip er zeker niet los van: plan alles goed op voorhand in. Zorg dat de keten niet stokt na de planning, voorzie de nodige ruimte voor de content-productie en vervolgens ook de verdeling van de content op je verschillende sociale mediakanalen. Diversifieer hierin ook per kanaal en zelfs per plaats waar je het brengt (bv Stories zijn ideaal voor authentieke content on the go).

TIP 5: MAAK RUIMTE VOOR INHAKERS

Plannen is één ding, maar laat zeker ook nog 20% ruimte voor niet-geplande content. Toon dat je ‘van de wereld’ bent, dat je luistert wat er op het online dorpsplein leeft en haak daarop in: de actualiteit, het weer, een evenement of een ander topic dat leeft op dat moment. Dat maakt jouw content op dat moment relevant voor de mensen die scrollen op hun tijdslijn.

Of post eens iets rond een top-topical! Er zijn een rist ‘dagen van…’, elke dag is er wel iets te vieren. Er zijn zeker enkele ‘dagen van…’ die ook relevant zijn voor jouw organisatie. Haak hierop in!

INTERESSE IN ONZE EXPERTSESSIES?

Ontdek onze agenda

Deel dit artikel