Binnenkort is het zover: op 30 juni vieren we #SocialMediaDay! Een dag waarop we de kracht van sociale media vieren. Someflex wil je helpen om jouw sociale mediakanalen naar een hoger niveau te tillen.
Ben je klaar om op te vallen en je merk te laten stralen? Ontdek hier 4 tips om de online aanwezigheid van je organisatie een boost te geven:
Val op met een catchy hashtag-campagne en trek zo de aandacht van je volgers. Moedig je community aan om hun favoriete momenten met jouw merk te delen. Maak er een echte sociale mediahoogtepunt van! Ben je op zoek naar leuke voorbeeld?
In 2019 lanceerde SIRE de 'doe-eens-lief’ campagne om het groeiende gebrek aan vriendelijkheid aan te pakken. Zowel op straat, in het verkeer als op social media leken we steeds onaardiger te worden. De Stichting Ideële Reclame wilde hier verandering in brengen met de crossmediale campagne #Doeslief. Deze campagne gebruikte een krachtige hashtag en moedigde mensen aan om anderen aan te spreken op hun onaardige gedrag. #Doeslief was de vriendelijke, maar effectieve manier om ons op social media een corrigerende tik te geven. In 2020 lanceerden ze vervolgens de #Daslief campagne. Deze campagne toont ons het omgekeerde, hoe lief we voor elkaar kunnen zijn.
bron:Coosto
Spring in de spotlight en maak gebruik van de live videofuncties op platforms zoals Instagram, Facebook of LinkedIn. Organiseer bijvoorbeeld een interactieve vraag-antwoordsessie waar volgers hun brandende vragen kunnen stellen en je kunt uitpakken met jouw expertise. Of experimenteer met livestreams zoals onze klant WeekendMode.
Na heel wat uitproberen, lanceerde WeekendMode op een vast tijdstip en op een vaste dag hun Live Modeshows. Zo gaan ze elke maandag stipt om 19u30 online. Regelmaat zorgt ervoor dat je trouwe volgers jouw livestream moment kunnen vastprikken in hun agenda.
Iedereen houdt van een leuk cadeautje, toch? Verwen je community en trek nieuwe volgers aan met een interessante giveaway. Vraag je followers om deel te nemen aan een actie door bijvoorbeeld je post te liken, te delen of een vriend te taggen. Kortgeleden bedacht @HealthyHabits.Celien een waardevolle giveaway om haar nieuw product te promoten. Zo maak je jouw volgers enthousiast over nieuwe aanbiedingen, valt je merk op en trek jij je doelgroep aan.
Laat zien dat jouw bedrijf niet alleen geweldig is in wat het doet, maar ook een hart heeft voor maatschappelijke kwesties. Bundel de krachten met een lokaal goed doel of non-profitorganisatie en doneer een deel van je opbrengst. KOMRADS, een Belgisch merk met een groen hart, sloeg de handen in elkaar met een milieuorganisatie en kondigde aan dat ze voor elke aankoop een boom zouden planten.
Maak gebruik van deze tips en vier #SocialMediaDay op 30 juni op een onvergetelijke manier. Of je nu een gepassioneerde ondernemer bent, een creatieve influencer of een sociale media-enthousiasteling, deze dag biedt de perfecte kans om jouw doelgroep te bereiken.
Sluit je aan bij Someflex en ontdek hoe je op eigen tempo alles leert over Sociale Media & AI voor contentcreatie.