Sociale media nieuws en inspiratie

20 frames per Instagram-carrousel & TikTok partnership met Amazon

Geschreven door Eva Jenny Dorhetso | 16/08/2024
  • Meta

 

Meta schrapt ‘targeting exclusion’, werkt stiekem samen met Google, update Business Suite en meer

Of je nu content maakt of adverteert, deze week heeft Meta opnieuw enkele interessante updates. Van aangepaste advertentiestrategieën tot een nieuwe deal met muzieklicenties.

Meta besloot om 'targeting uitsluiting' te schrappen. Maak je per ongeluk een fout op Facebook? Geen zorgen, Meta biedt nu een nieuwe kans voor iedereen. De recente update van Meta Business Suite maakt het mogelijk om tot 10 verschillende profielen aan één account toe te voegen. Meta en Google zijn betrapt op het gebruik van sluwe methoden om tieners te targeten met hun advertenties. Daarnaast vernieuwen ze het contract met Universal Music Group.

Ontdek hier alles wat je moet weten.

 

Een digitale landkaart, 20 carrousel frames, aangepaste statistieken en meer privacy in DM's

Instagram blijft de ene na de andere functie uitrollen. En jazeker, ze halen heel wat inspiratie uit andere sociale mediakanalen zoals Snapchat en TikTok.

Zo is Instagram volop aan het experimenteren met ‘Locatie’. Ze testen een digitale landkaart uit die je laat zien waar je vrienden of volgers zich bevinden. Klinkt nogal bekend, niet? Na een succesvolle testfase rolt Insta eindelijk carrousels met 20 frames uit. Wist je trouwens dat Instagram nu meer waarde hecht aan 'Views' dan aan likes en volgers? Tot slot rolt Instagram binnenkort een gloednieuwe beveiligingsfeature uit.

Ben je klaar voor de updates van deze week? 

 

Van PiP-advertenties tot Google Gemini voor YouTube contentcreatie

YouTube blijft de grenzen van videostreaming verleggen. Benieuwd naar hoe ze je advertenties minder storend gaan maken? Of wil je meer weten over waarom ze ervoor hebben gekozen om Shorts en longform video's te combineren in één feed?

Ontdek hoe YouTube blijft evolueren om ons een betere kijkervaring te bieden.

Lees hier alle details.

 

LinkedIn laat organisaties UGC-nieuwsbrieven sponsoren

Wil je als merk, organisatie of individu meer zichtbaarheid op LinkedIn? Goed nieuws, LinkedIn rolt de mogelijkheid uit om ‘User Generated Nieuwsbrieven’ te sponsoren. Als organisatie kun je voortaan advertenties plaatsen in nieuwsbrieven die door LinkedIn-gebruikers worden gemaakt.

Hoe werkt het? 

 

TikTok focust op AI-video creatie, Amazon integratie en nieuwe Chatfuncties

ByteDance Lanceert Jimeng AI. Met deze tool maak je binnenkort eenvoudig korte video's op basis van tekstprompts. Daarnaast maakt TikTok grote sprongen op het gebied van e-commerce door een spannende nieuwe samenwerking met Amazon aan te gaan. Ook op het gebied van communicatie innoveert TikTok met groepschats en een nieuwe stickerfunctie die binnenkort aan je DM's wordt toegevoegd.

Nieuwsgierig naar meer? Ontdek de laatste updates van TikTok.

 

DALL-E 3 nu ook beschikbaar zonder abonnement!

OpenAI opent de deur naar gratis toegang tot hun geavanceerde AI-tools. Jawel, met je 'ChatGPT Freemium' krijg je nu ook de kans om DALL-E 3 te gebruiken, zonder kosten. Geen gedoe meer met sluwe trucjes via Microsoft Copilot.

Benieuwd naar hoe het werkt en wat je ermee kunt doen?

 

Hoe ziet de toekomst van social media + AI eruit volgens Mark Zuckerberg?

Nieuwsgierig naar wat de toekomst van social media in petto heeft? Wel, Mark Zuckerberg, de CEO van Meta, voorspelt dat AI een cruciale rol zal spelen in onze dagelijkse interacties op socialemediakanalen.

Meer weten? Lees en bekijk het volledige interview hier.

 

Snapchat vernieuwt advertentiebeheer

Snapchat vereenvoudigt het adverteren voor adverteerders aanzienlijk met de recente update van hun Ads Manager platform. Het opzetten van advertentiecampagnes is nu een fluitje van een cent dankzij deze verbeteringen.

Benieuwd naar de nieuwe mogelijkheden?

 

X schrapt advertenties voor Premium+

Wil je ongestoord genieten van X zonder advertenties? Dat kan met het Premium+ abonnement. Hoewel Premium+ steeds aantrekkelijker wordt, vooral voor degenen die advertenties liever vermijden, kan het ook voor wat complexiteit zorgen binnen de X-community. Zeker als je content afhankelijk is van advertentie-inkomsten.

Lees hier wat deze update precies betekent.